Uitgelicht: Online Virtual Reality training
De Nederlandse benaming voor Virtual Reality is virtuele realiteit. En dat is precies wat VR inhoud. Met behulp van bijvoorbeeld een bril waan je jezelf in een andere (virtuele) wereld.
Virtual Reality kan je inzetten voor de meest uiteenlopende doeleinden, zoals het geven van een andere dimensie aan games en het luisteren van muziek.
Op dit moment is de VR-technologie nog constant in ontwikkeling en de verwachting is dat we in de nabije toekomst naar het zien van een virtuele wereld, ook kunnen gaan ruiken en zelfs voelen.
Virtual Reality training inhoud
VR is echt upcoming en de vraag naar relevante kennis op dit vlak neemt een enorme vlucht. Om kennisbehoefte in te vullen hebben wij een online virtual reality training beschibaar die in 6 hoofdstukken de basis legt voor het ontwikkelen van zogenaamde VR-apps..
Ieder hoofdstuk behandeld een apart onderdeel van VR en neemt je op een didactische manier mee bij het ontwikkelen van VR apps. De volgende hoofdstukken worden behandeld:
Introduction to Virtual Reality
In dit hoofdstuk leer je wat Virtual Reality nu precies is. Je leert de verschillende sorrten VR (ja die zijn er) kennen en welke apparatuur er wordt gebruikt. Je maakt tevens kennis met bestaande hulpmiddelen die je kan gebruiken bij het ontwikkelen van Virtual Reality games of applicaties.
Manipulating the VR Environment
Virtual Reality is ontworpen om onze omgeving te beïnvloeden. Dat dit niet altijd positief hoeft uit te pakken is een feit. In dit hoofdstuk leer je om te gaan met zogenaamde VR en bewegingsproblemen en leer je deze te voorkomen. Het klinkt gek, maar zo leer je misselijkheid bij gebruikers te voorkomen en weet je een comfortabele omgeving voor de eindgebruiker te creëeren.
Creating a Virtual Reality App with Unity
Zoals de titel van dit hoofdstuk al doet vermoeden leer je in dit hoofdstuk een omgeving op te zetten met Unity om zo Virtual Reality apps te kunnen ontwikkelen. Zo leer je Unity3d te downloaden en te installeren en maak je direct een virtual reality project in Unity aan. Ook de basisonderdelen voor het ontwikkelen van een VR app komen direct daarna aan bod.
User Interfaces in Virtual Reality
Virtual Reality richt zich met name op de omgeving, toch moet de gebruiker zijn (lokale) status in een app terug kunnen zijn. In dit hoofdstuk leer je over de verschillende manieren waarop deze informatie aan een gebruiker gepresenteerd kan worden. Je gaat dus echt aan de slag met de User Interface binnen VR apps.
Optimizing for Unity VR
In dit hoofdstuk leer je methodes kennen om prestaties van je VR-app te optimaliseren. Met opnieuw Unity ga je aan de slag om deze optimalisaties doorvoeren.
Android Cardboard and Unity VR
Virtual Reality is vrij duur om te ontwikkelen. Google heeft daar recent een oplossing voor gevonden in de naam van Cardboard. Dit is een VR hoofddeksel dat gemaakt is van karton en kan gebruikt worden in combinatie met een Android-telefoon. In dit hoofdstuk leer je VR-apps te maken specifiek bedoeld voor dit platform.
Meer informatie?
Zo'n uitgebreide training die je de theorie achter Virtual Reality bijbrengt zul je niet snel tegenkomen. Meer informatie over de training en de prijzen vind je hier: https://icttrainingen.nl/exploring-virtual-reality